O mnie

Moje zdjęcie
Wszystkie zdjęcia i opinie są mojego autorstwa i NIE zgadzam się na ich kopiowanie. Pamiętaj, że kradzież jest karalna. Chochliki kornwalijskie-irytujące istotki o ostrych ząbkach i zdolności latania.Wydające przenikliwe,wysokie,tylko dla nich zrozumiałe odgłosy.Sprytne,magiczne stworzenia o bardzo złośliwym usposobieniu i tak zwanym "charakterku".Lubość czerpią z wyrządzania szkód i płatania figlów :)

wtorek, 28 czerwca 2011

jak dobrać oprawki/okulary?

Przez źle dobrane oprawki wiele osób uważa, że okulary nie są dla nich. A prawda jest taka, że w dobrze dobranych oprawkach możemy czuć się komfortowo i wyglądać nawet lepiej, niż bez nich. Jest parę prostych zasad jak wybierać oprawki:
1.dobierz je zgodnie z Twoją urodą i rozmiarem twarzy, czyli jeśli jesteś na przykład drobną blondynką o jasnych oczach, cerze i łagodnych rysach nie bierz grubych i wieeelkich czarnych oprawek
2.oprawki dobieraj odmiennie od kształtu twarzy, czyli np jeśli masz twarz okrągłą to nie bierz okrągłych oprawek, bo będzie to wyglądać po prostu źle.
W internecie można znaleźć różne opisy kształtów twarzy i oprawek do nich pasujących, np taki:

Twarz owalna uważana jest za idealną twarz do doboru oprawek ze względu na zachowane proporcje. Zalecane są oprawki o wielkości zbliżonej do szerokości twarzy lub w kształcie orzecha – nie zbyt wąskie.
Twarz okrągłą ma takie same wymiary w pionie i poziomie. W celu optycznego wydłużenia twarzy poleca się prostokątne oprawki.
Twarz podłużna jest dłuższa niż szersza. Idealne wydają się być oprawki kontrastowe, o kolorowych zausznikach, które poszerzają przez to twarz lub oprawki o wąskim mostku.
Twarz trójkątna /trójkątem do dołu/ cechuje się wąskim czołem oraz rozszerza się ku dołowi. W celu wizualnego poszerzenia jej górnej części poleca się wyraźnie zaakcentowane oprawki lub tzw. kocie oprawki.
Twarz trójkątna /trójkątem ku górze/ w tym przypadku odwrotnie niż poprzednio dążymy do zwężenia górnej części twarzy. Idealnie do tego nadają się oprawki z wolnym dołem (tzw. potocznie na żyłkę) o prostokątnych kształtach.
Twarz prostokątna charakteryzuje się szerokim czołem oraz szerokością i długością twarzy w tych samych proporcjach. Aby wydłużyć wizualnie twarz zaleca się wybór wąskich oprawek o owalnym kształcie. Chociaż moim zdaniem nie trzeba temu ślepo wierzyć, tylko mierzyć, mierzyć i jeszcze raz mierzyć.                 4.okulary powinny odzwierciedlać Ciebie. Jeśli jesteś szalona wybierz coś szałowego, kolorowego, jeśli spokojna i nie lubisz się wyróżniać weź coś w stonowanych kolorach i nierzucających się w oczach kształtach.
5.oprawki nie mogą być ponad linią brwi
6.oprawki nie powinny dotykać policzków, a noski i zauszniki muszą być dobrze wyregulowane
7.oprawki nie powinny być za szerokie, nie mogą za bardzo odstawać po bokach..
8.Nie wstydź się swoich okularów, teraz wiele osób nosi tzw zerówki, tylko po to, żeby dodać sobie poważniejszego wyglądu lub inteligencji.. okulary stają się coraz bardziej modne i popularne ;)
Myślę, że jakieś ogólne wskazówki można z tego mojego wpisu wynieść, ale tak jak mówiłam najlepiej chodzić i mierzyć, bo nikt nam z góry nie powie, czy dany model okularów będzie nam pasował.
aaaaaa i pamiętajcie: pan w salonie optycznym nie gryzie! ;) i na pewno pomoże Wam w wyborze ;)
Dołączam efekt mojego czasu spędzonego w salonie:
 










+ mały gratis w postaci sałatki. Mogłabym się nią cały czas zajadać ;d Zrobienie jej jest baardzo proste: wystarczy pokroić warzywa (pomidor, papryka i ogórek), dodać fasoli i wymieszać z sosem włoskim. Pyyyycha! :)

4 komentarze:

  1. Nie sami :)Firmy kosmetyczne raczej nie maja czasu śledzić wszystkich kosmetycznych blogów. napisałam do nich krótkiego maila z zapytaniem jakie muszę spełniać warunki, aby móc nawiązać współpracę i niczego wielkiego się nie spodziewałam. W odpowiedzi dostałam wiadomość, że widząc jak mój blog rozwija się w bardzo szybkim tempie są w stanie już teraz wysłać do mnie kosmetyki do testowania i poprosili o mój adres korespondencyjny.
    Byłam w życzę powodzenia :)
    http://kosmetowirus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja napisałam tylko do firmy quiz przy okazji pobytu na ich stronie :)
    Gdybyś dostała jeszcze odpowiedź od jakiejś firmy to daj znać:P
    I daj znać jak Ci pójdzie z Quizem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A co proponujesz jeśli chodzi o oprawki dla dzieci? Właśnie się przymierzam do kupna synowi nowych okularów ale ciężko coś znaleźć, strasznie duży wybór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo jak i u dorosłych-dobierać do kształtu twarzy ;) Nie mam dziecka, więc średnio jestem w temacie, ale myślę, że najlepiej zabrać młodego do optyka i przymierzać-no i pewnie wybrać coś tańszego, dzieci mogą dość szybko uszkodzić oprawki.

      Usuń

Hej! ;) Bardzo mi miło, że tu jesteś ;) Cieszę się z każdych odwiedzin, a jeszcze bardziej z komentarzy. Zawsze odpowiadam na pytania i maile. Wszystkie komentarze, które zawierają wulgaryzmy, linki do blogów albo są obraźliwe będą usuwane.