O mnie

Moje zdjęcie
Wszystkie zdjęcia i opinie są mojego autorstwa i NIE zgadzam się na ich kopiowanie. Pamiętaj, że kradzież jest karalna. Chochliki kornwalijskie-irytujące istotki o ostrych ząbkach i zdolności latania.Wydające przenikliwe,wysokie,tylko dla nich zrozumiałe odgłosy.Sprytne,magiczne stworzenia o bardzo złośliwym usposobieniu i tak zwanym "charakterku".Lubość czerpią z wyrządzania szkód i płatania figlów :)

wtorek, 11 lutego 2014

technicznie: dostęp aplikacji do naszego telefonu

Zastanawiało Was kiedyś jaki wpływ na Wasz telefon może mieć zainstalowanie zwykłej, mało lotnej gry,czy chociażby aplikacji związanej z komunikacją miejską? Teoretycznie nie powinno mieć żadnego, ale w praktyce zdaje się to wyglądać nieco inaczej..

To, co widzę przy instalacji zwykłej gry, która nie powinna mieć z pozoru nic do moich plików, zaczyna mnie skutecznie zniechęcać do instalowania czegokolwiek. Szkoda, bo czasem lubię zabić czas grając, czy ułatwić sobie życie instalując jakąś aplikację.

Poniżej lista rzeczy, do których ma dostęp aplikacja ze zdjęcia.

"Aplikacja ma dostęp do tych uprawnień:
Twoja lokalizacja
dokładna lokalizacja (na podstawie sygnału GPS i sieci)
przybliżona lokalizacja (na podstawie sieci)
Połączenia sieciowe
wyświetlanie połączeń Wi-Fi
pełny dostęp do sieci
wyświetlanie połączeń sieciowych
Kontrola licencji Google Play
Połączenia telefoniczne
odczytywanie stanu i informacji o telefonie
Pamięć
modyfikowanie i usuwanie zawartości pamięci USB (!)
Narzędzia systemowe

testowanie dostępu do chronionej pamięci "

Podobne, a chyba nawet większe, uprawnienia ma np. facebook (W swoim tel w uprawnieniach widzę nawet 'sprzetowe elementy sterujace-nagraj dzwiek, robienie zdj i filmow, czy informacje osobiste-czytaj dane kontaktów, zapisz dane kontaktu'). I teraz pytanie: po co? po co do zainstalowania gry dostęp do plików (a nawet ich zmiany!), informacji o telefonie, czy lokalizacji?

Oczywiście nie wpadam w paranoję, wiem, że informacje zbierane są o nas wszędzie-zarówno facebook, jak i google (przy zalogowaniu) zapisują na jakie strony wchodzimy.. Chciałam poznać tylko Wasze zdanie na ten temat ;) Instalujecie gry/aplikacjie mimo wszystko, czy raczej wolicie zrezygnować? Co w ogóle sądzicie na temat dostępu do takich informacji?

4 komentarze:

  1. Ostatnio też przeglądałam sobie moje aplikacje w telefonie, a mam ich zainstalowanych zaledwie kilka. Jak zobaczyłam do czego one mają dostęp (Twoje wiadomości, Twoje połączenia, Twoja lokalizacja) to aż się przeraziłam. No bez przesady! Po co im to?
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zainstalowanego fb na telefonie, ale gry aktualnie tylko dwie. Niepokojące, że niby zwykłe z pozoru aplikacje mają większy dostęp do naszych danych niżbyśmy chcieli. Ale dla porównania - niektórzy z użytkowników samego fb sami udostępniają światu mnóstwo informacji, typu adres czy meldowanie się co godzinę w każdym miejscu miasta, w którym przebywają. Mi wystarczy kasowanie ciasteczek, odznaczanie opcji 'zapamiętaj mnie' przy logowaniu i pilnowanie swoich danych. Warto chociaż trochę uważać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko, że FB też ma bardzo duże uprawnienia. W swoim tel w uprawnieniach widzę nawet 'sprzetowe elementy sterujace-nagraj dzwiek, robienie zdj i filmow, czy informacje osobiste-czytaj dane kontaktów, zapisz dane kontaktu', czyli dużo gorsze od gier.

      Usuń
    2. wiadomo. teraz w telefonach mamy więcej aplikacji śledzących niż śniło się naszym dziadkom. Fb wiedzie w tym prym, niestety ;/

      Usuń

Hej! ;) Bardzo mi miło, że tu jesteś ;) Cieszę się z każdych odwiedzin, a jeszcze bardziej z komentarzy. Zawsze odpowiadam na pytania i maile. Wszystkie komentarze, które zawierają wulgaryzmy, linki do blogów albo są obraźliwe będą usuwane.