O mnie

Moje zdjęcie
Wszystkie zdjęcia i opinie są mojego autorstwa i NIE zgadzam się na ich kopiowanie. Pamiętaj, że kradzież jest karalna. Chochliki kornwalijskie-irytujące istotki o ostrych ząbkach i zdolności latania.Wydające przenikliwe,wysokie,tylko dla nich zrozumiałe odgłosy.Sprytne,magiczne stworzenia o bardzo złośliwym usposobieniu i tak zwanym "charakterku".Lubość czerpią z wyrządzania szkód i płatania figlów :)

poniedziałek, 24 listopada 2014

depilacja laserowa

Dzisiaj postanowiłam napisać kilka słów o depilacji laserowej ;) Wiem, że temat cieszy się popularnością na różnego rodzaju forach, więc postanowiłam wtrącić swoje 3 grosze. Nie napiszę jakie części ciała postanowiłam "ogołocić", bo po prostu nie chcę tutaj zbędnych komentarzy na ten temat.

Pierwsza wizyta i kwalifikacja
Na pierwszą wizytę przychodzi się zazwyczaj w celu zrobienia wywiadu i stwierdzenia, czy osoba do takiego zabiegu się nadaje. A więc musimy przyjść z chociaż kawałkiem "zarośniętej" skóry, żeby lekarz mógł ocenić, czy włosy są odpowiednie. Przed każdym kolejnym zabiegiem (i w czasie między zabiegami) skórę trzeba golić zwykłą maszynką. W przypadku nóg jest to ok, ale np ręce czy twarz mogą być problematyczne. Sami musicie ocenić, czy warto odstawić wosk i depilatory na parę miesięcy dla późniejszego efektu gładkiej skóry i wychodzenia latem w spódniczkach bez obawy o przeoczone włoski ;)
Co do zasady najbardziej "pożądane" osoby do takiego zabiegu, to osoby z jak najjaśniejszą skórą i jak najciemniejszymi włosami w zestawie. Laser nie weźmie włosów bardzo jasnych, siwych, czy rudych. Jako (co prawda, średnia, ale zawsze) blondynka o to się właśnie martwiłam, ale jak mi powiedziała pani doktor "jeśli ja widzę te włosy, to laser też je zobaczy". Póki co to stwierdzenie się sprawdza ;)

Przeciwwskazania
Podstawowymi są na pewno opalenizna (skóry nie można opalać ani przed ani po zabiegu), zmiany skórne, mocne podrażnienia, wcześniej wspomniane włosy bardzo jasne, siwe, rude, ciąża lub niektóre leki.

Czy depilacja laserowa boli?
Wszystko tak naprawdę zależy od człowieka i jego progu bólu. Jeśli macie dobrze dobrane parametry (co jest bardzo ważne-źle dobrane mogą powodować nawet poparzenia, dlatego sprawdzajcie opinie o osobie wykonujące zabieg wcześniej), to nie powinno Was boleć. Oczywiście, mogą być momenty bólu, nie mówię, że nie, ale jest to jak ukłucie szpileczkami. Chwila i po krzyku, na pewno do przeżycia ;) W czasie zabiegu schładza się też skórę lodem, więc odczucia nie są tak intensywne.

Ilość zabiegów i odstęp czasu między zabiegami
Tutaj też jest to kwestia indywidualna-w zależności od osoby i obszaru. Standardowo mówi się, że są potrzebne 3 do 6 zabiegów do całkowitego usunięcia owłosienia. Robi się je w odstępie 4-8 tyg w zależności od obszaru. Nie jest to regułą, bo jeśli macie np problemy hormonalne (wąsik itp), to ilość zabiegów może wzrosnąć.

Traktowanie skory po zabiegu
Wiadomo, po działaniu tak wysokich temperatur skóra ma prawo byc lekko podrażniona czy zaczerwieniona. Należy unikać kosmetyków z alkoholem i peelingów. W gabinecie możemy dostać specjalny żel, którym smaruje sie miejsca poddane depilacji. Następnego dnia włosy nie odrosną, wiec mozna spokojnie założyć spodnie, spódnice, bluzkę na krotki rękaw, czy w przypadku pan i depilacji twarzy nałożyć makijaż.

Trwałość zabiegu depilacji laserowej
Co do zasady zabieg jest trwały i włosy usuwane są do końca życia. Istnieje jednak coś takiego jak zabiegi przypominające, które warto zrobić co roku powiedzmy 2. Dzięki temu mamy jeszcze większą pewność, że włosy nie odrosną.

Cena depilacji laserowej
Generalnie jest to droga impreza. Na pewno jeśli chciałybyście pozbyć się włosów z całego ciała (nogi to chyba największy wydatek). Wszystko zależy od obszaru i ilości zabiegów-ponownie. Na pewno nie wydacie tyle na wąsik, co na nogi, czy pachy. Zazwyczaj im większa powierzchnia, tym więcej trzeba zapłacić. Oczywiście-zazwyczaj-jeśli robicie więcej obszarów, to możecie liczyć na jakiś rabat. Ale generalnie na raz trzeba wyrzucić z portfela od pewnie 100 zł do kilku stówek.

Czy warto?
Moim zdaniem tak. Ja jestem co prawda dopiero w trakcie, ale już widzę efekty, które bardzo mnie cieszą. W przyszłości planuję wykonać taki zabieg też na inne części ciała, bo porównując wydane pieniądze na żyletki, kremiki, pianki, to pewnie laser wyjdzie taniej ;)

12 komentarzy:

  1. Ciekawe. Zastanawiam się nad tym od lat i jakoś nie mogę się zdecydować. Najbardziej pachy i nogi chciałabym mieć "z głowy". Pomyślę jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na pewno na nogi będę zbierać fundusze ;) Na łydki chociaż.

      Usuń
  2. Super, że depilacja u Ciebie odniosła sukces. Po ciąży, jeśli hormonalnie będę dalej ustabilizowana, też pójdę na laser. Początkowo zastanawiałam się nad własnym 'laserem' IPL, ale ten nie działa długotrwale więc szkoda zachodu i pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się ;) IPL to badziew, po którym włosy i tak odrastają.

      A ciąży właśnie się obawiam. Jeśli mi się kiedyś przydarzy i włosy odrasną, to będzie masakra. Bo właściwie wyjdzie na to, że wywalam kasę w błoto.

      Usuń
    2. U mnie właśnie wszystko ruszyło. Po kuracji hormonalnej, która trwała ponad dwa lata, miałam wszytko w miarę pod kontrolą (to co wyrosło wcześniej, to wyrosło; grunt, że nowe włosy nie pojawiały się) ale teraz w czasie ciąży znowu mam wysyp nowych kłaków:(

      Usuń
    3. Współczuje :( ale dobre jest to, ze jak raz laser zadziałał, to zadziała i drugi. Tylko no, znowu kasa i męka. Chociaz podobno tez po ciąży większość włosów znika jeśli sie gdzieś pojawi.

      Usuń
  3. Ja miałam kilka zabiegów IPL i to ściema:/ ja jestem owłosiona na maxa i myślę intenstywnie o takich zebiegach, ale nie wiem od ktorej częsci ciała zacząć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No IPL to lipa, tylko usypia włosy, a nie niszczy ich. Może od tych, które są najbardziej widoczne? ;) nie wiem gdzie masz problem, ale ja bym tak wlasnie zrobiła. Bo jeśli możemy cos zasłonić i wyjsć bez usuwania włosów to jest ok. Gorzej jak np niektóre dziewczyny maja problem z twarzą,czy dekoltem.

      Usuń
    2. No bo IPL działa inaczej całkiem niż laser. Światło jest słabsze, inaczej wpływa na skórę ale przez to jest podobno bezpieczniejsze, nie można się nim poparzyć itp tak mi kosmetyczka tłumaczyła. Jak ktoś ma mocne włosy, zdrowa skórę ( i kase ;)) to pewnie, niech idzie na laser, ale niektórzy nie mogą wiec wtedy zostaje im ipl. To jest trochę takie urządzenie pomiedzy depilatorem a laserem. Ale wydaje sie kase raz, np na takie domowe ipl, od razu mówią Ci w sklepie, że zabiegi będzie trzeba co jakiś czas powtarzac.. coraz rzadziej ale jednak i wiecej kasy nie marnujesz. Z laserem jednak jest różnie, jednym zniszczy włoski i mają spokój na kilka lat, a innym, tak jak mojej mamie wwłoski zaraz odrosną i kasa wyrzucona w błoto...

      Usuń
    3. O kurde troszkę się zmartwiłam bo mam silne i mocne włoski a u mnie wykonują tylko E-light (IPL+RF) i nie wiem czy nie byłby za słaby :(

      Usuń
  4. Od dawna o tym myślę, niestety mój portfel na razie nie chce o tym słyszeć :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Co jakiś czas powracam do przemyśleń na ten temat, ale jakoś się nie zdecydowałam. Miło słyszeć, że zabieg okazał się u Ciebie juz prawie skuteczny:)

    OdpowiedzUsuń

Hej! ;) Bardzo mi miło, że tu jesteś ;) Cieszę się z każdych odwiedzin, a jeszcze bardziej z komentarzy. Zawsze odpowiadam na pytania i maile. Wszystkie komentarze, które zawierają wulgaryzmy, linki do blogów albo są obraźliwe będą usuwane.