O mnie

Moje zdjęcie
Wszystkie zdjęcia i opinie są mojego autorstwa i NIE zgadzam się na ich kopiowanie. Pamiętaj, że kradzież jest karalna. Chochliki kornwalijskie-irytujące istotki o ostrych ząbkach i zdolności latania.Wydające przenikliwe,wysokie,tylko dla nich zrozumiałe odgłosy.Sprytne,magiczne stworzenia o bardzo złośliwym usposobieniu i tak zwanym "charakterku".Lubość czerpią z wyrządzania szkód i płatania figlów :)

środa, 12 sierpnia 2015

aliexpress.com jak kupować, na co uważać, płatności, opinia

 Ostatnio zaczęłam robić zakupy na chińskiej stronie aliexpress.com. Postanowiłam napisać o niej kilka słów, ponieważ widzę, że ostatnio cieszy się zainteresowaniem ;) P.S. Nie-nie współpracuję z nimi, robię zakupy za własne pieniądze.

UWAGA! SCREENY LEPIEJ POWIĘKSZYĆ, BĘDĄ WYRAŹNIEJSZE ;)

To jest ekran startowy strony. Po lewej mamy kategorie do wybory (można tam znaleźć dosłownie wszystko-od pędzli, przez maseczki, kremy bb, etui na telefon, aż po osłonę na kierownice, lusterka i laptopy), na środku pasek wyszukiwania, a na górze po prawej albo się logujemy albo rejestrujemy.
Jeśli macie już konto, to oczywiście naciskacie "sign in", jeśli nie "join free".
To dane, które musimy podać przy rejestracji. 
 Jeśli chcemy coś kupić-wpisujemy daną frazę, która nas interesuje (po angielsku). Ja tu przykładowo wpisałam "makeup brush set".
 Gdy już strona się załaduje, to klikamy "free shipping" (darmowa wysyłka) i napis "price" (ustawi to nam wyszukiwane produkty od najtańszego do najdroższego). To są opcje oczywiście nieobowiązkowe, ale bardzo przydatne-to pierwsze co robię przy wyszukiwaniu.
 Jest parę rzeczy, na które musimy zwrócić uwagę. Pierwszą i najważniejszą zaznaczyłam tutaj. Jest to informacja ile osób zamówiło dany produkt i ile jest z niego zadowolonych.
Druga, to tzw. feedback, czyli odzew od kupujących. Jest to odpowiednik komentarzy na allegro-z tym, że tutaj czasami można też spotkać zdjęcia. Ja zawsze staram się jakieś dodać, bo wiem, że to pomaga innym użytkownikom. 
Spora część komentarzy jest jednak po rosyjsku, więc jeśli chociażby nie umiecie czytać w tym języku, to możecie nie być wstanie zrozumieć wszystkich komentarzy. Ale jakby co, to do każdego komentarza są również gwiazdki ;)
Jeśli zdecydujemy się na kupno klikamy wyżej "buy now". Przenosi nas to do podsumowania i potem jeszcze raz musimy potwierdzić chęć kupna (z tego co kojarzę to będzie to napis "place order"). Nie pokazuję tego, bo po prostu niczego teraz nie potrzebuję.

W kolejnym etapie musimy zapłacić-są różne opcje, ja zawsze wpisuję numer (i inne dane) zwykłej karty bankomatowej (visa, pko), po czym należność zostaje ściągnięta z konta.

Aby sprawdzić stan zamówień ponownie rozwijamy menu na stronie startowej i klikamy "my orders". Przenosi to nas do listy zamówień.
Zamówienia mogą mieć 3 formy: awaiting payment (oczekuje na wpłatę), awaiting shipment (oczekuje na wysłanie) i awaiting delivery (zamówienie zostało wysłane i oczekuje na dostarczenie). 

Po otrzymaniu zamówienia pozostaje Wam tylko potwierdzić otrzymanie paczki (odpowiedni przycisk) i zostawić feedback. Jeśli paczka by się nie pojawiła w określonym czasie, to zawsze możecie napisać wiadomość do sprzedającego. Wiele sprzedających deklaruje też zwrot pieniędzy jeśli nie otrzymacie zamówienia. Możecie to zobaczyć 2 screeny wyżej (buyer protection).
Jak widać ceny są prawie, że śmieszne. 3 zł za etui na tel, 4 za silikonową "rękawicę" do mycia pędzli.
 Tutaj możecie zobaczyć dwa z moich zamówień ;) Chińskie pędzle (27 zł/8 sztuk!) i etui na telefon (ok 10 zł). Wcześniej zamówiłam jeszcze jeden komplet pędzle (praktycznie takie same, tylko ze złotą skuwką-10 szt/36 zł).
Ogólnie cieszę się, że odkryłam ten sklep. Wiem, że są to chińskie rzeczy, ale naprawdę bardzo tanie i całkiem dobrej jakości. Nie znajdziecie w drogeriach zestawu 8 pędzli do twarzy i oczu za 27 zł, czy pędzla do maseczek za 1.60 PLN. To samo z etui na telefon, czy innymi gadżetami. Patrzyłam także na kremy bb i również kosztują dużo mniej, niż u nas. 

Sama strona też nigdy nie sprawiła mi problemów-na razie mam na koncie 3 zrealizowane zamówienia i wszystkie przyszły całe i zgodne z opisem/zdjęciami sprzedającego. Czekam chyba na 3 albo 4 kolejny paczki, które mają do mnie przyjść-jakby coś się zmieniło, to na pewno dam znać.

6 komentarzy:

  1. Dzisiaj rano oglądałam tą stronę i zastanawiałam się co by tu zamówić i czy warto w ogóle :) Jaki przypadek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się zawsze zastanawiam nad bezpieczeństwem takich płatności... No ale ceny są kuszące - czasem jakiś gadżet (czy tak jak kiedyś - pusta paleta na cienie), są nie do zdobycia gdzie indziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez mnie to zastanawiało, ale np na stronie maca płaci sie tak samo. Mysle, ze nawet nie maja jak przechowywać tych danych, bo to chyba info dla banku, a oni ich nie dostają (mam nadzieje). Zreszta u mnie na koncie zazwyczaj pustki, wiec nawet nie mieliby co kraść ;d

      Usuń
  3. Można zapłacić zwykłą kartą czy trzeba kredytową?
    Pozdrawiam,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła ;) taka do wybierania kasy z bankomatu.

      Usuń

Hej! ;) Bardzo mi miło, że tu jesteś ;) Cieszę się z każdych odwiedzin, a jeszcze bardziej z komentarzy. Zawsze odpowiadam na pytania i maile. Wszystkie komentarze, które zawierają wulgaryzmy, linki do blogów albo są obraźliwe będą usuwane.